konferencjekdp2021

Wszystko czego potrzebujesz w sieci w jednym miejscu

Czym się różni promocja od reklamy?

Czym się różni promocja od reklamy?

Podczas promowania produktu lub usługi, celem obu jest wywarcie wpływu. Promocja może być krótkoterminową lub długoterminową metodą marketingu. Niezależnie od wybranej opcji, obie przyczynią się do realizacji celów i zadań organizacji. Zastanawiałeś się kiedyś, czym się różni promocja od reklamy? Albo, która z nich jest ważniejsza? Zbadajmy długo- i krótkoterminowe efekty każdej z nich. Jaka metoda daje lepsze rezultaty? 

Promocja a reklama produktu

Promocja to rodzaj marketingu, który koncentruje się na nadaniu produktowi lub marce impulsu w krótkim okresie. Aby wygenerować większy popyt, firmy używają reklamy w celu zwiększenia sprzedaży i zysków. Metody promocyjne często obejmują śledzenie historii zakupów klientów, generowanie kuponów na podobne produkty i inne strategie, które zachęcają do wydawania większej ilości pieniędzy. Ale czym różni się promocja od reklamy? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zrozumieć ten temat.

Czym różni się promocja od reklamy?

Istnieje wiele różnic pomiędzy tymi dwoma strategiami marketingowymi. Podczas gdy reklama może generować większą świadomość produktu lub usługi, promocja dociera do tysięcy potencjalnych klientów jednocześnie. Jest to również bardziej ekonomiczne rozwiązanie. Reklama może być droga, a promocja stanowi świetne narzędzie dla każdej wielkości firmy lub średniego biznesu. Oprócz generowania większej sprzedaży, jest doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży i generowanie leadów dla produktu. Aby dowiedzieć się więcej o różnicach między tymi dwoma opcjami, czytaj dalej.

Promocja a reklama – wyjaśnienie

Reklama to z definicji środek masowego przekazu, który ma za zadanie budować zachowania, generować potrzeby, wywoływać pragnienie. Ma możliwość przybierania różnych postaci, ale zasadą jest to, że stanowi bezosobowe narzędzie, które ma wywołać określony efekt. Celem może być budowanie określonego wizerunku marki czy zwiększenie sprzedaży. Najpopularniejszymi rodzajami reklamy są:

  • telewizyjna;
  • internetowa – na przykład w katalogu firm plusligatv.pl;
  • w radiu;
  • prasowa.

 

Promocja jest określeniem dużo szerszym niż reklama. Stanowi zestaw działań marketingowych, które mają pokazać zalety produktu i usługi, co ostatecznie skutkuje przekonaniem potencjalnego klienta do zakupu. Promocja a reklama to trudne do wyjaśnienia zagadnienia. Najłatwiejszym sposobem na jego wytłumaczenie jest to, że druga z wymienionych opcji to jeden ze środków dotarcia do potencjalnego klienta, który zawiera się w promocji. Oba narzędzia mają między sobą podobieństwa, ponieważ razem są częścią strategii marketingowej.

Reklama ma długoterminowy wpływ na markę, która samodzielnie może nie zwiększyć prawdopodobieństwa ponownego zakupu. Tworzy świadomość dotyczącą danej firmy i może nawet doprowadzić do rezultatu, że konsument wróci później po więcej. Efekty reklamy obejmują zarówno te natychmiastowe, jak i skumulowane, ale oba typy wpływają na sprzedaż oraz wartość firmy. Niezależnie od rodzaju, konsumenci prawdopodobnie zapamiętają pierwsze wrażenie o marce i może nawet powtórzą zakup.