konferencjekdp2021

Wszystko czego potrzebujesz w sieci w jednym miejscu

Co daje pozycjonowanie strony?

Co daje pozycjonowanie strony?

Samo założenie strony internetowej nie wystarczy, by być widocznym w sieci. To jedynie pierwszy krok, ponieważ poprzez odpowiednie działania SEO konkurencja może przyciągnąć do siebie naszych potencjalnych klientów, a nasza witryna będzie świecić pustkami. Co daje pozycjonowanie strony internetowej? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym artykule!

Pozycjonowanie strony – co daje?

Za sprawą pozycjonowania możemy dotrzeć do ponad 3 miliardów użytkowników, korzystających z wyszukiwarki Google. Niezależnie od tego, czy chcemy działać na rynku światowym, krajowym czy lokalnym, zdecydowana większość potencjalnych klientów znajdzie nas przez internet. Pozycjonowanie może przynieść wartościowy ruch na stronę. Potencjalny klient, który wpisze frazę w wyszukiwarkę, już na tym etapie szuka konkretnych produktów lub usług. Pozycjonowanie to nienachalna reklama tylko dla tych, którzy szukają tego, co oferuje nasza firma. Kiedy widoczność strony rośnie, z czasem zauważymy zwiększającą się liczbę zamówień.

Pozycjonowanie stron w Białymstoku

W rzeczywistości pozycjonowanie ma jeszcze więcej zalet:

  • brak konieczności płacenia za każde kliknięcie w link do naszej strony lub wyświetlenie reklamy
  • jedyny koszt to wynajęcie agencji lub specjalisty SEO, którzy będą mogli wprowadzić wszelkie niezbędne zmiany
  • zwiększenie ruchu i widoczności dla osób, które szukają naszych usług

Co daje pozycjonowanie strony internetowej – długotrwałe efekty! Pozycjonowanie cały czas działa na korzyść naszej strony. Inne formy marketingu nie dadzą nam tak długotrwałych korzyści. Jeśli będziemy pozycjonować konsekwentnie i osiągniemy wysokie wyniki, wiele osób zobaczy naszą ofertę bez względu na czas i porę. Jednak pamiętajmy, aby uzbroić się w cierpliwość. Zależnie od konkurencyjności, obszaru działania i wielu innych czynników, czas oczekiwania może wydłużyć się do nawet kilku miesięcy lub nawet lat. Jednak zdecydowanie warto czekać na efekty ze względu na długoterminowe działanie. 

Pozycjonowanie strony – jakie korzyści?

Za sprawą pozycjonowania strony w Białymstoku, możemy zdobyć większe zaufanie wśród potencjalnych klientów. Większość z nas korzysta z wyszukiwarki Google, więc mamy zaufanie do robotów indeksujących. Co więcej, jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że w wynikach pierwszej strony znajdujemy produkty, usługi oraz treści, jakich szukamy. Dzięki dostosowaniu strony do wymogów Google, z czasem możemy osiągnąć wysokie pozycje i zdobyć zaufanie użytkowników. Wpłyniemy nie tylko na decyzje zakupowe użytkowników, ale też zbudujemy świadomość marki. Osoby, które regularnie korzystają z internetu, bez problemu potrafią wymienić strony, w których warto kupować książki, kosmetyki i dobrej jakości ubrania. Te firmy często są przez nas postrzegane je jako eksperckie w swojej branży. Skąd ten efekt? Przede wszystkim poprzez ciężką pracę, ale też za sprawą omawianego dzisiaj pozycjonowania stron internetowych.

Pozycjonuj, ale nie zapominaj o reklamach

Mimo tego, że większość użytkowników preferuje korzystanie z organicznych wyników wyszukiwania niż płatnych reklam, warto od czasu do czasu wdrażać różne kampanie reklamowe. Wśród nich znajdują się:

  • kampanie banerowe
  • linki sponsorowane
  • artykuły sponsorowane
  • kampanie Ads, GSP
  • reklamy w social mediach

Jaki jest ich cel? Generowanie dodatkowego ruchu i konwersji na stronie. Jednak podstawą marketingu internetowego jest właśnie pozycjonowanie i wynikający z niego ruch organiczny. Do pozycjonowania warto też wykorzystywać bezpłatne narzędzia, gdzie możemy mierzyć oraz obserwować efekty naszych działań. Zaufana agencja SEO powinna regularnie przedstawiać raporty z efektów pracy, jednak przy pomocy Google Analitycs, Google Search Console, Ahrefs i Senuto możemy regularnie monitorować, jakie są organiczne pozycje fraz, ruch na stronie oraz jakość linków zewnętrznych i wewnętrznych.