konferencjekdp2021

Wszystko czego potrzebujesz w sieci w jednym miejscu

Jak zdobyć nowych klientów?

Jak zdobyć nowych klientów?

Dzięki stałej ilości zleceń dla firmy ma ona szansę utrzymać się na rynku i prężnie rozwijać. Na tym zależy chyba każdemu przedsiębiorcy. W jaki jednak sposób zapewnić sobie ciągłość zamówień, rozreklamować swoje usługi i zachęcić do nich odbiorców? Przede wszystkim warto wyjść ze swoją ofertą do klienta. W praktyce oznacza to zdecydowanie się na kampanię reklamą, a obecnie jednymi z najczęściej wybieranych opcji są te z zakresu marketingu internetowego. Wśród wielu propozycji tego typu działań w sieci na pewno warto zwrócić uwagę na możliwość pozycjonowania strony – jest ono możliwe do przeprowadzenia zarówno w wariancie lokalnym, jak i ogólnopolskim. 

Jak zdobyć nowych klientów dzięki kampanii SEO? 

Pozycjonowanie strony internetowej polega na przeprowadzeniu szeregu różnych działań, które mają na celu to, aby strona internetowa wyświetlała się na liście wyników wyszukiwania na wysokich pozycjach na wcześniej wybrane i ustalone słowa kluczowe. Dlaczego jest to aż tak ważne? Głównie ze względu na fakt, że pozwala na realne zwiększenie ruchu użytkowników na firmowej stronie internetowej. Natomiast, jeśli ruch ten jest większy- istnieje znacznie większa szansa na to, że więcej osób zainteresuje się ofertą lub bezpośrednio dokona zakupu.

Statystyki pokazują, że użytkownicy zdecydowanie najczęściej wchodzą z wyszukiwarki na strony wyświetlające się im najwyżej na liście wyników wyszukiwania zaraz po tym, jak wpiszą konkretne zapytanie. Tym samym, projektując kampanię ukierunkowaną na zdobywanie nowych klientów, koniecznie trzeba odpowiednio dobrać słowa kluczowe, które najczęściej są przez użytkowników wykorzystywane.

Pozycjonowanie lokalne a pozycjonowanie na cały kraj – który wariant będzie odpowiedni? 

Zasięg kampanii SEO tak naprawdę powinien być dostosowany do możliwości danej firmy. Niektóre przedsiębiorstwa są w stanie obsługiwać klientów z całego kraju, chociażby dlatego też mogą świadczyć swoje usługi za pośrednictwem drogi elektronicznej. W innych przypadkach bardziej sprawdzi się np. pozycjonowanie w Szczecinie – czyli kampania ograniczająca się do konkretnego miasta, na którego terenie możliwa jest realizacja usług oferowanych przez firmę. Bardzo często reklama w wariancie lokalnym kosztuje mniej i może przyjąć formę korzystniejszych dla przedsiębiorcy rozliczeń. Jedną z nich jest model płatności za efekt, gdzie płaci się tylko za te dni, w których frazy kluczowe znalazły się na umówionych pozycjach.

Jakie firmy mogą skorzystać z lokalnego wariantu SEO? Na pewno wszelkiego rodzaju lokale usługowe oraz gastronomiczne, które świadczą swoje usługi w formie stacjonarnej. Mogą to być również lokalne ekipy budowlane czy sklepy nieoferujące sprzedaży wysyłkowej. Przykładów takich firm może być bardzo wiele.

W jaki sposób wystartować z taką właśnie reklamą? 

Pierwszym i najważniejszym etapem jest przygotowanie listy potencjalnych słów kluczowych, na jakie ma być reklamowana strona. Jeśli zechcesz skorzystać z usług agencji SEO – co jest najlepszą odpowiedzią na to, jak pozyskać nowych klientów – powinieneś rozpocząć od poproszenia o wycenę takiej usługi. Nie istnieje bowiem jeden cennik, który byłby odpowiedni w przypadku każdej kampanii, dlatego koszt musi zostać określony indywidualnie.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Optymalną liczbą fraz kluczowych na start jest około 6-7 słów kluczowych. Co ważne – raz wybranych słów nie będzie można potem modyfikować. Usługa jest świadczona na podstawie umowy zawieranej na dłuższy okres czasu. Na pierwsze efekty prowadzonych przez agencję działań trzeba jednak trochę zaczekać, co wynika ze specyfiki takiej kampanii. Przyjmuje się, że pierwsze pozycje można osiągnąć po upływie około 3-4 miesięcy czasu.

W kontekście chęci zwiększenia liczby potencjalnych klientów zawsze warto szacować sobie swój własny zwrot z inwestycji w reklamę. Polega to na zestawieniu wydatków, jakie będzie niosła ze sobą kampania z ewentualnym zarobkiem wynikającym z pozyskania kolejnych konsumentów. To pozwala na bieżąco kontrolować efektywność prowadzonych działań reklamowych.